Kevään 2024 studia generalia tilaisuudet

Työväenkirjaston ystävien studia generalia -tilaisuudet järjestetään Työväenliikkeen kirjastossa, Sörnäisten rantatie 25, Helsinki. Tilaisuudet striimataan osoitteeseen youtube.com/tyovaki. Striimit ovat katsottavissa sekä tilaisuuden aikana että myöhemmin tallenteena.

Tiistaina 7.5.2024 klo 18.00 – 19.30 tilaisuuden aiheena on Samu Kuopan ja Riina Tanskasen ajankohtainen teos Kapitalismin suuri illuusio. Kirjoittajat esittelevät teoksessaan yhdeksän keskeistä valhetta, joiden varassa nykyjärjestelmä lepää. Ekonomisti Ralf Sund haastattelee kirjan toista kirjoittajaa Samu Kuoppaa. Tilaisuuden avaa Työväenkirjaston ystävien pj Pentti Arajärvi.

_________________________________________________________________________________________________________

Tiistaina 16.4.2024 klo 17.30 alkavassa tilaisuudessa kirjailija Meri Valkama ja presidentti Tarja Halonen keskustelevat Valkaman kirjoittaman kirjan ”Perinnönjako. Keskusteluja Tarja Halosen politiikasta” perusteella. Tilaisuuden avaa pj Pentti Arajärvi.

Keskiviikkona 14.2.2024 klo 17.30 on kirjallisuuskriitikko ja kirjailija Suvi Aholan haastattelu kirjastaan Mitä Helvi Hämäläinen todella sanoi? Haastattelijana on Työväenkirjaston ystävien vpj Leena Nikula. Tilaisuuden avaa pj Pentti Arajärvi.
Helvi Hämäläisen tunnetuin teos on vuonna 1941 julkaistu romaani Säädyllinen murhenäytelmä. Runokokoelmastaan Sukupolveni unta Hämäläinen sai vuonna 1987 Finlandia-palkinnon.

HUOM! TÄMÄ TILAISUUS ON SIIRRETTY LAKKOTILANTEEN VUOKSI. UUSI AJANKOHTA ILMOITETAAN MAHDOLLISIMMAN PIAN!

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

18.03.2024 klo 18.00 (sic!)

MITÄ HELVI HÄMÄLÄINEN TODELLA SANOI?

Työväenliikkeen kirjaston ystävien Ystävänpäivänä peruttu Studia generalia-tilaisuus järjestetään 18.03.2024 klo 18.00 tutussa paikassa, Työväenliikkeen kirjastosssa. – Kirjallisuuskriitikko ja kirjailija Suvi Aholaa haastattelee Työväenkirjaston ystävien vpj Leena Nikula. Tilaisuuden avaa prof. Pentti Arajärvi.

Helvi Hämäläisen merkittävin teos on vuonna 1941 ilmestynyt Säädyllinen murhenäytelmä-romaani. Sukupolveni unta-runokokoelmasta Helvi Hämäläinen sai Finlandia-palkinnon vuonna 1987.

●●●

Maanantaina 22.1.2024 klo 17.30 on toimittaja, tietokirjailija Antti Rämäsen haastattelu kirjastaan Rikottu rajamaa. Haastattelijana on historiantutkija Seppo Aalto Tilaisuuden avaa Työväenkirjaston ystävien pj Pentti Arajärvi.
Huom! Tämän tilaisuuden oli määrä alun perin olla 14.12.2023, mutta se jouduttiin siirtämään ja uusi aika on ohessa.